خبرگزاری بارسلونا

ساخت وبلاگ
آنالیز فنیمنبع: توتال بارسا
مترجم: غلامحسین صبوری / FCBarcelona.ir

در روز چهارشنبه و در دیدار برابر اسپورتینگ خیخون، لوئیس سوارز در دو صحنه درخشان ظاهر شد. در صحنه اول، او به مسی کمک کرد تا گلی شگفت انگیز را به ثمر برساند. در نیمه اول و در زمانی که نتیجه بازی 1-1 بود، سوارز پاس نرمی را برای مسی ارسال کرده و سپس با سرعت به سمت دروازه حرکت کرد. مسی نیز توپ را بار دیگر به او پاس داد و دقیقاً قبل از رسیدن توپ به مهاجم اروگوئه ای، او با تنه ای بازیکن حریف را کنار زد تا بتواند توپ را با سینه کنترل کند. پس از برخورد توپ با سینه اش، او صبر کرد تا توپ به زمین برخورد کند و سپس آن را بار دیگر به مسی برگرداند تا شماره 10 بارسا بتواند با شلیکی سهمگین توپ را به نیمه بالایی دروازه فرستاده و نتیجه بازی را 2 بر 1 کند.

لحظه جادویی دیگر این بازیکن در نیمه دوم رقم خورد. در آن زمان، سوارز فضای خالی را در گوش راست پیدا کرد و ویدال نیز توپ را برای او فرستاد. به محض دریافت توپ، او برگشت، اندکی خم شد و با سرعت خود را از مدافعی که تعقیبش می کرد جدا کرد. سپس پا به توپ به صورت مورب برای چند لحظه از دروازه دور شد و با پای چپ، ضربه ای را به گوشه بالایی سمت مخالف دروازه روانه کرد. توپ نیز به صورت قوسی راه خود را از میان فضا و بازیکنان پیدا کرد تا به تور دروازه بوسه بزند.


این دو صحنه، به خوبی کارهایی که سوارز در انجام آن ها در زمین بازی استاد است را به تصویر می کشد. در آن ها ما می توانیم قدرت، استفاده منحصر به فرد از فیزیک بدنی، توانایی در کنترل و باز پس گیری توپ در تجمعات، ظرفیت غیر عادی در به ثمر رساندن سوپر گل و جسارتی دیوانه وار در هر قدمی که او در زمین بر می دارد را مشاهده کنیم.

شاید اکنون مضحک به نظر برسد که برخی به این موضوع شک داشتند که آیا مسی، سوارز و نیمار می توانند با هم کنار بیایند یا خیر، اما حقیقت این است که در ابتدا هیچ تضمینی وجود نداشت که شرایط این گونه که در حال حاضر است، رقم بخورد.

در تابستان 2014، تمامی نگاه ها به سوارز معطوف شده بود؛ کسی که آخرین عضو ملحق شده به جمع آبی و اناری پوشان محسوب می شد. سوالات بسیاری پیرامون انتقال او به بارسا وجود داشت. آیا استایل او با خط حمله ای پر تعداد، هم خوانی داشت؟ آیا او از کار کردن زیر سایه مسی تنفر داشت؟ آیا او رفتار درستی از خود نشان می داد؟


هیچ سوالی بیشتر از سوال آخر زنگ خطر را برای هواداران بارسا به صدا در نمی آورد، چرا که در تابستان 2014 کاملاً واضح بود که رگه هایی از جنون در سوارز وجود دارد.

آیا او شایسته همدردی و دل سوزی است؟ احتمالاً بله، اما این موضوع تاریخ را پاک نمی کند. در طول دوران ورزشی اش، سوارز چندین بار حرکاتی به شدت نگران کننده را در زمین انجام داده بود و در آن زمان هیچ شواهدی مبنی بر این که او قابلیت کنترل غرایز پست موجود در وجودش را دارد، در دست نبود. آیا او انسان بدی است؟ من او را نمی شناسم، پس فقط می توانم حدس بزنم؛ اما او به نظر می رسد که فرد مناسب و معقولی است که مانند همه چند اشتباه بد انجام داده است.

مشخص است که گاهاً چیز های شومی از او در زمین بازی رخ می دهد. صرفاً به خاطر چنین حرکاتی نمی توان او را انسان بدی خطاب کرد. همان گونه که رایت تامپسون در ESPN مطرح کرده بود، گاز گرفتن بازیکن های حریف توسط سوارز، می تواند به دلیل یک نوع ترس اولیه باشد. او می توانست شکست در یک بازی را تحمل کند، اما شکست خوردن در چند بازی لازم بود تا آن ها صبرشان لبریز شده و وی را به شهر زادگاهش سالتو برگردانند؟ چند شکست می توانست باعث شود تا آن ها خانواده اش را از او دور کنند؟

اینکه سوارز کارهای بدی می کند، دلیل نمی شود آدم بدی باشد، و اینکه آدم بدی نیست، دلیل نمی شود که به بارسا ضربه نزند. او مجرمی است که کار های بد خود را تکرار کرده؛ یک نوع از بازیکن که دیگر هیچ شکی در مورد کار هایش وجود ندارد. حتی حادثه ای نا چیز نیز می تواند جریمه ای سنگین برای او در پی داشته باشد و خدایی نکرده حتی ممکن است بار دیگر حریف را گاز بگیرد. او بازیکنی است که ریسک بالایی درباره آن وجود دارد، زیرا او همواره تنها چند ثانیه با اتمام بخشیدن به فصلش فاصله دارد، اما همچنین او بهترین مهاجم شماره 9 جهان است. بارسا سوارز را نخرید تا او را بازسازی کند، بلکه خرید تا گلزنی کند. هیچ تیمی برای یک پروژه بازسازی 75 میلیون یورو پرداخت نمی کند.


در فصل 2013/14 و زمانی که هنوز ال پیستولرو در لیورپول به سر می برد، او بهترین نمایش ها را در بین مهاجمین چند فصل اخیر لیگ برتر ارائه داد. این مهاجم اروگوئه ای، رکورد 0.94 گل زده و 5.5 شوت در هر بازی را به ثبت رساند. به سختی می توان رکوردی مشابه او در لیگ برتر پیدا کرد و وقتی به آن 2.4 خلق موقعیت در هر بازی را نیز اضافه می کنیم، تنها سرخیو آگوئرو است که در فصول اخیر اندکی به آمار او نزدیک می شود. اگرچه به طور قطع می توان گفت که تیه ری آنری در فصل 2002/03 آماری بهتر از سوارز داشت.

این اعداد و ارقام آدم را تحت تاثیر قرار می دهد، اما اعداد عدالت را درباره کارهایی که این مرد در زمین انجام می داد رعایت نمی کنند. در تقریباً هر دقیقه از 33 بازی سوارز در لیگ، او با وقاری خاص در زمین بازی می کرد. به نظر می رسید که او هر لحظه ممکن است این وقار بشکند، اما او به به ثمر رساندن گل هایی باشکوه ادامه می داد؛ گل هایی که شما دوست دارید تا ابد به خاطر داشته باشید. در برابر نوریچ در آنفیلد او چهار گل از بهترین گل هایی که تاکنون مشاهده کرده ایم را تنها در یک بازی به ثمر رساند. هر جای زمین و هر طرفی که ضربه می زد، توپ تنها و تنها از او اطاعت می کرد.

این همان بازیکنی بود که بارسا می خواست بخرد. آن ها کسی را می خواستند که هرگز در زمین دست از تلاش بر ندارد، ریسک پذیر باشد و توپ های مرده را به گل تبدیل کند.

سوارز با اشراف بر این موضوع که تا ماه ها نمی تواند در بازی رسمی برای بارسا به میدان برود، به این تیم پیوست. به خاطر حرکاتش در برزیل، او تا ماه نوامبر نمی توانست تیم را همراهی کند. در آن مدت، او احتمالاً مجبور شده ساعات زیادی را به فکر کردن سپری کند. حتی با این که به صراحت گفته نشد، مشخص بود که این مهاجم اروگوئه ای به هیچ وجه نباید چنین حرکاتی را تکرار کند. اگر چنین می شد، او احتمالاً کل فصل و شاید حتی بیشتر را از دست می داد.

بر خلاف انتظارات برخی، او هیچ شیطنتی انجام نداد. او فقط بسیار خوب بازی کرد و بازی کرد. در ابتدا گل های زیادی به ثمر نرساند، اما بلافاصله نشان داد که می تواند بارسا را به تیمی بهتر تبدیل کند. او پشت سر هم پاس گل می داد و در محوطه جریمه طوفان برپا می کرد.

مسی به جای هم تیمی جدید خود به کناره ها رفت و دیری نپایید که گل ها از راه رسیدند. هیچ کدام از این گل ها زیبا تر از گل او در برابر رئال مادرید در نیوکمپ نبود؛ جایی که او ضربه ای شگفت انگیز را روانه دروازه کرد تا سرنوشت بازی را رقم بزند. پس از آن، آخرین گل فصل را در مقابل یوونتوس به ثمر رساند تا بارسا سه گانه خود را تکمیل کند.

فصل گذشته برای هوادارن بارسا بسیار ویژه بود، اما شاید اندک چیز هایی از تماشای گسترش رابطه و همکاری میان نیمار، سوارز و مسی لذت بخش و خاص تر بوده باشد. این فصل MSN حتی عملکرد بهتری نیز دارد و بخش اعظمی از آن به خاطر سوارز است که فرم جادویی آخرین فصل خود در مرسی ساید را بازیافته و حتی از آن بهتر نیز شده است. با احتساب گلی که روز چهارشنبه وارد دروازه خیخون کرد، او اکنون میانگین بیش از یک گل زده و 0.43 پاس گل در هر بازی را به ثبت رسانده است.

سوارز مهمترین عضو حاضر در ترکیب بارسا نیست، اما باعث شده تا این تیم سبکی را ارائه دهد که قبل از ورودش امکان پذیر نبود. او با سرسختی و قاطعیتی بازی می کند که حتی تا حدودی نگران کننده است، چراکه این بخش خوب همان جنونی است که برخی اوقات باعث می شود او بازیکنان حریف را گاز بگیرد! او بیشتر در زمین در رو به روی دفاع حریف قرار می گیرد و از فیزیک بدنیش مانند زره رومی بهره می برد. هدف بسیاری از مهاجمین این است که از کانون توجه مدافعان فرار کنند، اما تقریباً عکس این موضوع برای سوارز صحت دارد. به نحوی، ضروری است که مدافعان از حضور او آگاهی داشته باشند، حسش کنند و صدای لرزیدن زمین زیر پایش هنگامی که به آن ها نزدیک می شود را بشنوند.


حتی بدون گاز گرفتن نیز خوی بی رحمانه ای در بازی سوارز وجود دارد. سبک بازی او، یقه شما را می گیرد و شما را وادار می کند به آن توجه کنید. اگرچه، در آن یک نوع ظرافت عجیب و رام نشدنی وجود دارد. او، این گونه فرار های عجیب خود را انجام می دهد: او از راه خود منحرف می شود، خم می شود، به خود می پیچد، مانند یک اسکیت باز دولا می شود، باید بیفتد، اما نمی افتد! او فضا ها را می بیند و می بیند که چه اتفاقی برای آن ها رخ می دهد. در سطحی بصری، او زاویه ها، خطوط، نیروی جاذبه و جهت ها را بسیار بهتر از ما درک می کند. این دانش ذاتی باعث می شود که دروازه به اندازه دریا برای او بزرگ شود.

مسی و نیمار شایسته تمجید های فراوانی به خاطر دستاورد های فعلی و احتمالاً آینده تیم هستند، اما همان گونه که گفته شد سوارز با ثبات ترین عضو MSN در این فصل بوده است. او احتمالاً درخشان ترین بازیکن بارسا در این فصل نیز بوده و در حالی که فکر نمی کنم صحیح باشد که وی را برتر از نیمار یا مسی قلمداد کرد، اما فکر می کنم که عادلانه است اگر بگوییم که ارزش های او حتی توسط حامیان سر سختش نیز دست کم گرفته شده است.

سوارز، بازیکنی است که هر هفته گل می زند، پاس گل می دهد، درست رفتار می کند و کار های زیبا و دیوانه واری از او سر می زند.

- - , .

خبرگزاری بارسلونا...
ما را در سایت خبرگزاری بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی redandblue بازدید : 194 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 19:20

آبی و اناری‌هامنبع: اسپورت
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir

چه مسائلی پشت پنالتی های بارسا و آمار بدی که در ضربات اخیرشان از روی نقطه پنالتی داشته اند، وجود دارد؟

1) چه کسی مشخص می کند ضربه پنالتی را کدام بازیکن بزند؟

مسی پنالتی زن اول تیم است، و این تصمیم اوست که چه کسی در زمان هایی که خودش نمی خواهد ضربه زننده باشد، پنالتی را می زند.


2) چرا مسی؟!

زیرا او بهترین است. سَوای آمار خوبش، او مرد شماره یک تیم است و این حق را دارد که قدرت تعیین کسی که پنالتی را می زند را، در اختیار داشته باشد.

3) آیا انریکه باید در این مورد تصمیم گیرنده باشد؟

مربی می گوید هیچ نگرانی ای از این بابت که چه کسی پنالتی را می زند، ندارد. و این به دلیل است که این مسئله خارج از محدوده اوست و غیر قابل کنترل است. محدوده ای است که بازیکنان باید در آن تصمیم گیرنده باشند، و روالش باید همینطور بماند.

4) آیا در تمرینات، تمرینِ پنالتی هم می کنند؟

بله، اما نه در جهت آماده شدن برای زمان هایی که کار به ضربات پنالتی می کشد و یا برای تمرین کردن؛ آن ها این کار را در جهت سرگرمی انجام می دهند، و این همان نقاطی است که ایده ای مانند پنالتی مقابل سلتا، به وجود می آید.

5) آیا کسی هست که لیاقت زدن ضربات پنالتی بیشتری داشته باشد؟

با در نظر گرفتن دقت پنالتی هایی که بازیکنان تا کنون زده اند، بازیکنانی مانند اینیستا و راکیتیچ، باید انتخاب شوند. اما این مسئله می تواند حواشی بیهوده به وجود بیاورد.

6) آیا باید یک پنالتی هم به ماسکرانو بدهند؟

او تنها کسی است که در تیم فعلی - به جز خرید های جدید - موفق به گلزنی نشده است، و این مسئله می تواند به این طریق حل شود. اما این اتفاق باید زمانی که بارسا با تعداد گل های زیادی پیش است، بیفتد - و باید در نظر گرفت که این عمل مجموعا صورت خوشی ندارد.

7) آیا آن ها برای موقعیت حساس، آماده اند؟

به نظر نمی رسد که اینطور باشد. مسی در مقابل چلسی پنالتی ای را از دست داد که می توانست آن ها را به فینال لیگ قهرمانان برساند.

8) چرا بارسا اینقدر صاحب ضربه پنالتی می شود؟

دلیلش سوارز است. با استراتژی 9 کاذب، بازیکنان زمان زیادی را در محوطه جریمه حاضر نبودند، اما در حال حاضر، آن ها آنجا زندگی می کنند! پس، شانس اتفاق افتادن پنالتی هم بالا می رود.

- - , .

خبرگزاری بارسلونا...
ما را در سایت خبرگزاری بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی redandblue بازدید : 237 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 17:49

آمار و ارقاممنبع: Weloba
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir

بارسا می تواند به رکورد نوار بازی های بدون باخت رئال مادرید، که در فصل 1988/89 آن را بدست آوردند، برسد.

بارسای انریکه تا به اینجا، 31 بازی است که شکست نخورده است: 25 برد و 6 تساوی. همچنین، پیروزی 1-3 مقابل خیخون، هفتمین پیروزی پیاپی بارسا در لالیگا بود، که بیشترین تعداد پیروزی پیاپی در لیگ، از زمان سرمربیگری انریکه است.


رسیدن به آنجلوتی

با این رکورد 31 بازی بدون باخت، انریکه به رکورد آنجلوتی، که از باختن رئال در همین تعداد بازی، در فصل 2013/14 جلوگیری کرده بود، رسید. رئالی ها 18 بازی در لیگ، 8 بازی در کوپا و 5 بازی در لیگ قهرمانان را، در این حدود پنج ماه، بدون شکست پشت سر گذاشتند، تا اینکه در نهایت، تاتا مارتینو و شاگردانش، در تاریخ 23 مارس 2014، آن ها در برنابئو با نتیجه 3-4 شکست داد.

بهترین رکورد در لالیگا

در لالیگا، چالش بعدی رسیدن به رکورد لئو بینهکر، که او هم سرمربی رئال بود، است. این سرمربی به همراه رئال مادرید، در 34 بازی، 25 برد و 9 تساوی بدست آورد. بارسای انریکه برای رسیدن به این رکورد، باید در دیدار های پیش رو، مقابل لاس پالماس (خارج از خانه)، آرسنال (خارج از خانه) و سویا (خانگی) نتیجه ای جز شکست بدست بیاورد.

- - , .

خبرگزاری بارسلونا...
ما را در سایت خبرگزاری بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی redandblue بازدید : 220 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 12:48

آنالیز فنیمنبع: Weloba
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir

ستاره آرژانتینی، درست پیش از آغاز رقابت های لیگ قهرمانان، در بهترین فرم خود به سر می برد.

لیونل مسی در بهترین فرم خود در این فصل به سر می برد، و اینکه این مسئله درست پیش از شروع دور حذفی لیگ قهرمانان به اوج خود رسیده، اتفاقی نیست. بابت مصدومیتش که او را حدود دو ماه دور از میادین نگه داشت، مسی مجبور شد برنامه های تمرینات بدنسازی اش را تغییر دهد، و همین باعث خواهد شد که در پایان فصل، او سر حال تر باشد. مسی ذره ذره فرم از دست رفته خود را بازیافت و بعد از چند هفته ای که نیمار و سوارز مردان نخست تیم در کسب پیروزی ها بودند، حال دوباره این شماره 10 است که مرد اول تیم است.


1) چهارده گل در یازده بازی اخیر

مسی روی دور گلزنی است. او در این دیدارها دو بار - و در مقابل گرانادا و والنسیا - هت تریک کرد، و در کسب پیروزی مقابل خیخون، با دو گل نقشی کلیدی داشت. همچنین با دو پاس گل، نمایش فوق العاده ای مقابل سلتا داشت. او از مرز 300 گل زده در لالیگا گذشت، و رکورد دیگری که او می تواند بشکند، بیشترین گل زده در تاریخ یک لیگ معتبر اروپایی است، که با 365 گل، در اختیار مولر افسانه ای قرار دارد.

2) فعالیت بیشتر در بازی

در دیدار مقابل خیخون، مسی 75 پاس به هم تیمی هایش داد و در کل 90 دقیقه، بسیار فعال بود. حال بیایید این دیدار را با دیدار نخستش پس از رهایی از مصدومیت، مقایسه کنیم؛ نوامبر بود، و در بازی مقابل سوسیداد، که مسی مجموعا 35 پاس ارسال کرد. کادر فنی بارسا، با حوصله فراوان مراتب رسیدن مسی به فرم فعلی را، فراهم کردند.


3) دومین گلزن برتر تیم

با وجود از دست دادن دو ماه از فصل، مسی در حال حاضر 27 گل در 30 بازی به ثمر رسانده و از نیمار با 22 گل در 34 بازی، گذشته است. بالاتر از او، تنها سوارز با 40 گل در 39 بازی قرار دارد. در هفت فصل گذشته، مسی بهترین گلزن تیم بوده است، آیا می تواند این فصل هم این عنوان را به دست بیاورد؟ این تعداد گل های مسی در هر فصل برای بارسا، از سال 2009 است: 38، 47، 53، 73، 60، 43 و 58.

4) از خود گذشته ترین مسی!

مسی که حالا 28 ساله شده است، به نظر می رسد که می خواهد محدوده تأثیر خود بر تیم را افزایش دهد. او دیگر تنها یک موتور گلزنی، مانند آن زمان که در پست 9 کاذب بازی می کرد، نیست؛ او همکاری بسیار بیشتری با هم تیمی هایش دارد و برای پایه ریزی حملات، به خط هافبک هم می رود. او در 30 بازی این فصل، 13 پاس گل داده است، و رابطه اش با سوارز و نیمار، باعث شده دغدغه های حریفان تا حد زیادی افزایش پیدا کند.

5) منطقی تر از همیشه

بُعد دیگری که مسی در آن به پختگی رسیده، این است: او دقیقا می داند که چه زمان هایی باید بازی کند و چه بازی هایی نیاز به استراحت دارد. در چند هفته اخیر، او دو دیدار در جام حذفی مقابل والنسیا و بیلبائو را به استراحت پرداخت و نیمه دوم دیدار مقابل بیلبائو را نیز از دست داد. هر گاه کمی احساس ناراحتی کند، سریعا درخواست می کند که تعویض شود. او هر بازی، اوضاعش را بهتر می شناسد، و در هنگام بازی، تلاش هایش را محاسبه می کند. لوییز انریکه و کادر فنی تیم در رسیدن مسی به بهترین فرم، در لحظات حیاتی، نقشی کلیدی داشته اند.

- - , .

خبرگزاری بارسلونا...
ما را در سایت خبرگزاری بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی redandblue بازدید : 219 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 1:32

خبرگزاری بارسلونا...
ما را در سایت خبرگزاری بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی redandblue بازدید : 180 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 0:03

آمار و ارقاممنبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: نسرین عظیمی / FCBarcelona.ir

آمار و ارقام جالبی از بازی چهارشنبه که منجر به پیروزی بارسا شد، بدست آمد. مسی به سیصدمین گل خود در رقابتهای لالیگا دست پیدا کرد و سوارز رقابتش را برای کفش طلا ادامه می دهد.

در پیروزی چهارشنبه شب در خیخون برابر اسپورتینگ آمارهایی به ثبت رسید که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم.


پس از گلزنی درال مولینون، سوارز رسما خود را به عنوان یکی از کاندیدهای اصلی کسب کفش طلای اروپا معرفی کرد. حال سوارز با 24 گل و سه گل بیشتر از کریستیانو رونالدو در صدر جدول گلزنان لالیگا می باشد و با هیگواین مهاجم ناپولی در رقابت برای آقای گلی در سطح اروپا برابر است.

اکنون سوارز در 50 بازی لیگ توانسته 40 گل به ثمر برساند که در این بازیها بارسلونا به 39 برد، 5 تساوی و 6 شکست دست یافته است. در مجموع رقابتهای این فصل و در 6 جامی که به میدان رفته است، موفق به زدن40 گل شده است. همچنین از زمان پیوستنش به بارسلونا 65 گل را در 79 مسابقه به ثبت رسانده است که موجب شده بارسلونا در این مسابقات 64 برد، 7 مساوی و 8 شکست کسب کند.

به نظر می رسد 17 عدد شانس سوارز باشد، چون او در در 4 مسابقه ای که بارسلونا در هفدهم ماه به میدان رفته ، در مجموع توانسته 8 گل را به ثمر برساند. علاوه بر گل او برابر اسپورتینگ، در 17 ژانویه برابر اتلتیک بیلبائو و در 17 ژانویه برابر گوانگژو هتریک کرد و در 17 دسامبر نیز برابر رایو وایکانو یک گل به ثمر رساند.

لیونل مسی تبدیل به اولین بازیکنی شد که از مرز 300 گل در لالیگا عبور کرد. او با دو گلی که دیشب به ثمر رساند به 301 گل دست یافت. مسی عبور از 100 و 200 گل را نیز با زدن چند گل در یک بازی توانست بدست آورد. در 20 نوامبر 2010 در بازی برابر آلمریا از 98 گل به 101 گل و در 27 ژانویه 2013 برابر اوساسونا از 198 گل به 202 گل رسید.

300 مین گل مسی با پای چپ و از پشت محوطه به ثمر رسید. از 301 گل او در لالیگا، 240 گل با پای چپ بوده که از بین آنها 41 گل از پشت محوطه جریمه بوده است.

سرجیو بوسکتس که 80 دقیقه در میدان حاضر بود الگویی از یک بازیکن موثر و رهبر در بازی بود که از 99 پاس توانست 96 پاس صحیح به ثبت رساند (تصویر زیر را مشاهده کنید). بوسکتس به دلیل دریافت پنجمین کارت زردش در فصل، از بازی روز شنبه برابر لاس پالماس محروم شد.

- - , .

خبرگزاری بارسلونا...
ما را در سایت خبرگزاری بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی redandblue بازدید : 172 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 0:03

آمار و ارقاممنبع: سایت گل
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir

ستاره آرژانتینی بارسلونا، شب گذشته، در مصاف با اسپورتینگ خیخون به رکورد جدیدی دست یافت تا کارنامه فوتبالی درخشان خود را درخشان تر کرده باشد. او همچنین با دو گلی که در این دیدار به ثمر رساند، اکنون 14 گل زده در 12 بازی اخیر خود (تمام رقابت ها) دارد.

لیونل مسی، چهارشنبه شب، علاوه بر رسیدن به یک رکورد شخصی ارزشمند، یعنی 300امین گل در لالیگا، موفق به زدن 10 هزارمین گل رسمی تاریخ باشگاه نیز شد.


بازیکن 28 ساله کاتالان ها اکنون در بهترین فرم خود، بعد از اتمام دوران مصدومیت دو ماهه اش، قرار دارد؛ او طی 12 بازی اخیر خود 14 گل به ثمر رسانده است و همچنین در طول بیش از 10 فصل حضور در جمع آبی اناری پوشان، به رکورد 300 گل زده در لالیگا دست یافته است.

مسی با دو گل زیبا و ارزشمندی که در ورزشگاه ال مولینون وارد دروازه اسپورتینگ خیخون کرد، 439امین گل رسمی خود را برای باشگاه بارسلونا به ثمر رساند؛ در مقابل اما کریستیانو رونالدو 246 گل در لالیگا و 345 در تمام رقابت ها، برای رئال مادرید به ثمر رسانده است.

البته لئو می توانست زود تر از این ها به این رکورد شخصی - 300 گل لالیگایی - برسد اما با کاری که یکشنبه شب مقابل سلتاویگو کرد، و به سوارز اجازه داد تا در صدر جدول گلزنان لالیگا باقی بماند، ثبت این رکورد در کارنامه خود را به تعویق انداخت. شماره 10 بارسا 300امین گل لالیگایی خود را به سبک خاص خودش به ثمر رساند و طبق مصاحبه ای که کریستیانو رونالدو در اول این هفته داشت، می توان اذعان کرد که او منتظر به ثمر رسیدن هر چه زودتر این گل مسی بود.


لیونل مسی با به ثمر رساندن گل دوم خود در بازی با اسپورتینگ، اکنون 111 گل بیش از سزار رودریگز، دومین گلزن برتر تاریخ باشگاه بارسلونا، دارد.

- - , .

خبرگزاری بارسلونا...
ما را در سایت خبرگزاری بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی redandblue بازدید : 218 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 21:08

بعد از پیروزی بارسا در دیدار عقب افتاده - که قرار بود در دسامبر برگزار شود - مقابل خیخون با نتیجه 3-1، بازیکنان صبح امروز به تمرینات بازگشتند. لوییز انریکه این جلسه را با تمامی بازیکنان در دسترس، و با تمرکز بر دیدار مقابل لاس پالماس، که روز شنبه رأس ساعت 18:30 به وقت ایران، در زمین حریف، واقع در جزایر قناری آغاز می شود، برگزار کرد.

تمرین روز پنجشنبه تیم، دو بخش کلی داشت - بازیکنانی که در دیدار مقابل خیخون، از ابتدا در ترکیب حاضر بودند، با تمرینات ساده، به ریکاوری پرداختند، در حالی که باقی بازیکنان، به طور عادی تمرین کردند. بارسا بعد از ظهر فردا - جمعه - یک جلسه تمرینی دیگر برگزار می کند و سپس مراتب سفر به لاس پالماس، انجام خواهد گرفت.

- - , .

خبرگزاری بارسلونا...
ما را در سایت خبرگزاری بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی redandblue بازدید : 188 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 21:08

مصاحبهمنبع: Grup14
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir

اسطور هلندی باشگاه اذعان داشت که هیجان زیادی پس از دیدن پنالتی مسی به او دست داد، و اینکه انتقادها در مورد حرکت او را درک نمی کند.

کرویف تمام نشدنی، در گفتگو با El Periódico در مورد داستان ایده پنالتی غیر مستقیمش، و همینطور پنالتی غیر مستقیم مسی، به صحبت پرداخت.


بیش از 33 سال از روزی که کرویف یکی از تصاویر دیدنی دنیای فوتبال را رقم زد، می گذرد: «یک روز در تمرینات به یسپر اولسن گفتم که در یک بازی که 2-0 پیش بودیم، این کار را انجام می دهیم. او یک چپ پا بود، و چپ پاها همواره می توانند کارهای این چنینی انجام دهند. آن ها متفاوتند و یک چیز خاص درشان وجود دارد. در ابتدا از من پرسید که آیا دیوانه شده ام، اما کمی بعد موافقت کرد و به من گفت: "بیا انجامش بدهیم!". آن روز را به خوبی به یاد دارم».

مدت زمان زیادی از آن روز و آن دیدار می گذرد، اما کرویف به طور دقیق اتفاقات را به خاطر دارد: «5-0 از هلموند پیش بودیم که ضربه پنالتی نصیبمان شد. من توپ را روی نقطه پنالتی کاشتم و دورخیز کردم. سپس به سمت توپ برگشتم و وانمود کردم می خواهم جای توپ را برای ضربه، تنظیم کنم. آنگاه یک پاس کوتاه برای اولسن فرستادم، و او بلافاصله وارد محوطه شد و توپ را به من بازگرداند، و من دروازه خالی را باز کردم». وقتی کرویف به این ایده فکر کرد و تصمیم به اجرایش گرفت، نمی دانست که پیش از او، بازیکنانی به نام های ریک کوپن و آندره پیترز در سال 1958 این کار را انجام داده اند، و نامشان را به عنوان نخستین افرادی که در یک دیدار رسمی دست به این کار زدند، ثبت کرده اند.

فیلم آن صحنه نشان می دهد که بازیکنان هلموند به حدی متعجب شده بودند که حتی نمی دانستند چه اتفاقی افتاده است. کرویف می گوید: «همه بهت زده بودند. داور پیش من آمد و پرسید آیا این حرکت قانونی بوده است، و من گفتم البته که قانونی است. چرا باید کاری که قانونی نیست را انجام دهم؟! توپ را رو به جلو فرستادم و اولسن هم هنگام زدن ضربه خارج از محوطه بود. بعد از آن، مردم، خبرنگاران، مطبوعات، همه در مورد این حرکت، و این که آیا گل قبول بوده یا نه، صحبت می کردند».

کرویف، در مورد یکشنبه شب و اینکه حرکت مسی او را به گذشته ها برد و از اینکه این حرکت در نیوکمپ انجام شده است، تا چه اندازه خوشحال است، گفت: «از آنچه مسی انجام داد، بسیار هیجان زده شدم. نمی دانم او پنالتی را از تلویزیون دیده یا نه، اما اگر یک نفر باشد که بتواند چنین حرکتی را، این گونه به اجرا در بیاورد، اوست. خیلی زود متوجه شدم که مردم در مورد پنالتی من حرف می زنند. بسیار جذاب است که بعد از این همه مدت، به یاد آورده می شوید. بسیار زیباست... اینها چیزهاییست که فوتبال به شما باز می گرداند».

33 سال قبل، هیچ کس فکر نکرد که این حرکت، بی احترامی به حریف بوده است، اما پنالتی مسی، این بحث ها را مطرح کرد: «چگونه می تواند بی احترامی باشد؟! آن روزها این مسئله به ذهن هیچکس خطور هم نکرد! بی معنی است. ما در مورد فوتبال حرف می زنیم، یک چیز سرگرم کننده و متفاوت. فوتبال در همین مورد است: سرگرمی! این یک بازی است. و کاری که مسی انجام می دهد، لذت بردن در داخل زمین، و سرگرم کردن هواداران است. و با در نظر گرفتن بازی فوق العاده ای که سلتا انجام داد، چگونه این می تواند بی احترامی باشد؟ براوو یکی از بهترین بازیکنان زمین بود و دو یا سه گل را گرفت و پیش از رسیدن به پانزده دقیقه پایانی، بارسا لحظات سختی را در مقابل سلتا داشت. وقتی حریفتان تا به این اندازه خوب بازی می کند، این دیگر بی احترامی نیست».

- - , .

خبرگزاری بارسلونا...
ما را در سایت خبرگزاری بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی redandblue بازدید : 234 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 21:08

آمار و ارقاممنبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: امین سبحانی / FCBarcelona.ir

رکوردهایی ناب، گلزنی لوییس سوارز، فرصت ملاقات با بازیکن قرضی تیم و نیز از دست رفتن مکرر پنالتی ها از مهمترین نکاتی هستند که در مصاف شب گذشته برابر اسپورتینگ به وقوع پیوست.

در اینجا قصد داریم به طور مشروح هر یک از این موارد را بررسی کنیم:


سوارز بر اروپا حکمرانی می کند

با گلی که او در دیدار با خیخون به ثمر رساند، ضمن ثبت 24 امین گل خود در لالیگا، از حیث بیشترین گل زده در اروپا نیز با گونزالو هیگواین از ناپولی برابری کرد. او همچنین نخستین بازیکن لالیگا لقب گرفت که در هر دو جبهه گلزنی و گلسازی پیشتاز می باشد.

شاید خیلی ها با او موافق نباشند، اما این بازیکن در بازی دیشب حرکتی جوانمردانه را از خود به نمایش گذاشت. هنگامی که ایوان کوئلار از اسپورتینگ احساس ناراحتی می کرد، سوارز بازی را متوقف کرد تا به وضعیت دروازه بان حریف رسیدگی شود.

شب رکوردها تکرار شد

تیم تحت هدایت انریکه بازی به بازی رکورد شکنی خود را ادامه می دهد. روند شکست ناپذیری آنها اکنون به 31 بازی رسیده است. بی شک دستیابی به این افتخار کار آسانی نیست؛ اما از این تیم هر چیزی بر می آید!
لیونل مسی هم در ادامه رکورد شکنی ها موفق شد 300 امین گل خود در لالیگا را به ثمر رسانده و از این حیث بی رقیب باشد. حتی اگر بخواهیم دقیق تر به این موضوع نگاه کنیم، او 301 گل به ثمر رسانده است!

ضعف در گل کردن پنالتی

پیدا کردن ضعف در تیم این روزهای بارسلونا، تقریبا غیر ممکن است. با این حال اما میزان تبدیل توپ های پنالتی به گل در این تیم به طرز شگفت آوری پایین است. شب گذشته ایوان کوئلار ضربه سوارز را مهار کرد تا هشتمین پنالتی بارسا در این فصل - از مجموع 16 پنالتی - از دست برود (با احتساب پنالتی معروف مسی که در واقع به صورت مستقیم زده نشد).

با این همه این مشکل چیزی نیست که انریکه و یا حتی شاگردانش را آزار دهد. آنها روی این موضوع به اندازه چیزی بیشتر از یک فوق برنامه حساب نمی کنند.

تیم ایده آل

لوییس انریکه بازیکنانی نظیر سرجی روبرتو و جوردی آلبا را در خانه نگه داشت و همچنین آندرس اینیستا و دنی آلوز را نیز بر روی نیمکت نشاند و تنها در نیمه دوم از ماسکرانو استفاده کرد. با این وجود غیبت هیچ یک از آنها به چشم نیامد. در واقع عظمت ترکیب کنونی بارسا به شکل محسوسی همه را به تحسین بر می انگیزد.

سلام به هالیلوویچ

بی شک فاخر ترین بازیکن اسپورتینگ در تقابل با بارسلونا، آلن هالیلوویچ بود. بازیکنی که به صورت قرضی از باشگاه کاتالانی به خیخون آمده است. او در پایان بازی گفت: «بارسلونا خوب بازی می کند و خوب هم می برد. با توجه به نمایش امشب این تیم، نمی توان حتی تصور لغزش بارسا در لیگ را کرد. با این حال ما هم با تمام وجود به میدان آمدیم و پس از گذشت هفتاد دقیقه توانستیم بگوییم با حریف رخ به رخ مصاف کردیم».

آلن 19 ساله همچنین از ملاقات با دوست صمیمی خود، ایوان راکیتیچ بسیار خوشحال شد و در این باره بیان کرد: «او حال من را پرسید و من هم گفتم که از بودن در خیخون راضی هستم». اسپورتینگ در ادامه بازی های خود در لیگ، روز شنبه باید در خارج از خانه به مصاف بتیس برود.

- - , .

خبرگزاری بارسلونا...
ما را در سایت خبرگزاری بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی redandblue بازدید : 228 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 16:10

آبی و اناری‌هامنبع: سایت گل
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir

مرد آرژانتینی، شب گذشته به یک رکورد بزرگ دیگر دست یافت و با دو گلش در دیدار مقابل خیخون، خود را 300 گله کرد، اما گلزنی، تنها یکی از قابلیت هایی است که این بازیکن 28 ساله در خود دارد.

یک بازی دیگر، و یک نمایش برجسته دیگر برای مسی. در حالی که تنها چند روز از حرکت جالب توجهش روی ضربه پنالتی مقابل سلتاویگو می گذشت، مسی با دو گلی که در دیدار مقابل خیخون به ثمر رساند، از مرز سیصد گل در لالیگا گذشت، اما این تعداد گل، تنها بخشی از داستان توانایی های بهترین بازیکن دنیا را، می گویند.


داستان جادوهای مسی در بارسا، به سال 2005 و دیدار مقابل آلباسته باز می گردد، جایی که روی پاسی که از رونالدینیو دریافت کرده بود، با یک چیپ زیبا، گل اول خود برای بارسا را به ثمر رساند. در آن زمان، رونالدینیو، بت هواداران بارسا بود، و مسی کودکی نوپا در نیوکمپ.

رونالدینیو در آن زمان گفت: «روزی او بهترین بازیکن دنیا می شود». و چند فصل بعد، مرد برزیلی دید که پیش بینی هایش دقیق از آب در آمده، آن هم در مورد کسی که روزی حرفه ای بودن را به او می آموخت.

حالا، و پس از گذشت یک دهه، لئو سیصد گل به آن گل اضافه کرده و در رده بندی برترین گلزنان تاریخ لیگا، در رده نخست قرار دارد. نفر دوم این لیست، تلمو زارا، اسطوره بیلبائو است که چیزی بیشتر از نیم قرن این رکورد را در اختیار داشت، و حالا مسی 50 گل از او بیشتر به ثمر رسانده است. کریستیانو رونالدو، با 55 گل کمتر، در رده سوم قرار دارد، و با 31 سال سن، به نظر نمی رسد بتواند خطری برای جایگاه مسی 28 ساله باشد.


و مسی، که از شانس سیصد گله شدنش در لالیگا، در بازی ابتدای هفته مقابل سلتا، با پنالتی غیر مستقیمش که به سوارز پاس داد، صرف نظر کرد، در دیدار دیشب نیز از هت تریک چشم پوشید و اجازه داد که سوارز ضربه پنالتی را بزند، هر چند که مرد اروگوئه ای، این ضربه را از دست داد.

تنها چند دقیقه بعد اما، سوارز روی حرکت دیدنی و ضربه فوق العاده پای چپش، گل سوم بارسا را به ثمر رساند.


اما مسی سیصدمین گل خودش را در ابتدای بازی، روی حرکت در عرض و ضربه زمینی و دقیقش به گوشه دروازه، به ثمر ساند. و برای رسیدن به 301، تنها پنج دقیقه فرصت لازم داشت. نائب رئیس اقتصادی باشگاه بارسلونا می گوید: «گل نخست مسی در بازی دیشب، از آن گل هایی بود که تنها خود او می تواند به ثمر برساند».

این صحبت ها در مورد مسی، بسیار زیادند. پپ گواردیولا معتقد بود که توصیف مسی غیر ممکن است و تنها می توان بازی او را تماشا کرد. زیرا در هنگام توصیف او، ناگهان می بینید که صفت مناسبی پیدا نمی کنید که دقیقا حق مطلب را در مورد نمایش های فوق العاده اش، ادا کند.


احتمالا مسی تصمیم دارد این حجم از افتخارات و نمایش های برجسته اش را تا سال های زیادی ادامه دهد. و البته در طول این سال ها، مطمئنا به 26 جامی که تا به اینجا به همراه بارسا کسب کرده است، اضافه خواهد کرد.

و همینطور گل های بسیار زیادی نیز در انتظار اوست. تا به حال 301 گل در لیگا، و 439 گل برای بارسا در همه رقابت ها به ثمر رسانده است، و تا به اینجای فصل 2015/16، اندوخته گل های او، 27 است - که با وجود گذراندن تقریبا دو ماه خارج از زمین، به دلیل مصدومیت، آمار خوبی محسوب می شود. حتی بدون این گل ها، چیزهای بسیار زیادی وجود دارد که می توان در بازی مسی از آن ها لذت برد - و خوشبختانه هنوز چند سالی برای لذت بردن از او، وقت باقی است.

- - , .

خبرگزاری بارسلونا...
ما را در سایت خبرگزاری بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی redandblue بازدید : 177 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 16:10

خبرگزاری بارسلونا...
ما را در سایت خبرگزاری بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی redandblue بازدید : 215 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 16:10

بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!

نظرات کاربران

amin100
پاسخ به: اینفوگرافیک: 301امین گل لالیگایی مسی!
مسی ست دیگر. چه می توان گفت؟

پنج‌شنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ (۱۱:۱۲)

 

- - , .

خبرگزاری بارسلونا...
ما را در سایت خبرگزاری بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی redandblue بازدید : 217 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 14:36

مصاحبهمنبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: رضا خانجانی / FCBarcelona.ir

مدافع راست بارسلونا به همراه ایوان راکیتیچ، هم تیمی کرواتش، نظرات خود را پس از پیروزی 3-1 مقابل اسپورتینگ گیخون بیان کردند.

الکس ویدال و ایوان راکیتیچ پس از کسب سه امتیاز حساس در ال مولینون، احساسات خود را درباره این بازی بیان کردند. در اینجا گزیده ای از صحبت های این دو بازیکن را با هم می خوانیم:

الکس ویدال

«تیم ها اکنون ما را بهتر از هر وقت دیگری می شناسند و این پیروزی را دشوار می سازد. بازی امروز بسیار سخت و جدی بود. ما به خوبی می دانیم که هر چه قدر فرم خوب خود را حفظ کنیم، نتایج خوبی کسب خواهیم کرد. در حال حاضر فصل بسیار خوبی را سپری می کنیم. همه موفقیت در لیگ، در ثبات تیمی خلاصه می شود. این یعنی ما در مسیر درستی حرکت می کنیم. کم کم بازیکنان نیمکت نشین تیم بیشتر فرصت بازی می کنند. اکنون شرایط خوبی داریم.
پنالتی را تنها کسانی از دست می دهند که جرئت زدنش را دارند. شما همیشه نمی توانید همه توپ را گل کنید. این مسئله ای نیست که درباره اش نگران باشیم».

ایوان راکیتیچ

«فکر می کنم شایسته پیروزی بودیم. باید از این لحظات لذت ببریم و هم چنان به تلاش ادامه دهیم. هنوز راه زیادی تا پایان لیگ باقی مانده است و هنوز چیزی مشخص نیست. در حال حاضر باید روی بازی آخر هفته تمرکز کنیم. ثبت این رکورد شکست ناپذیری بسیار هیجان انگیز است اما آن چه که انتهای فصل به دست می آوریم، بسیار حائز اهمیت است. ما هم چنان تلاشگر و فروتن خواهیم ماند. از بازی خودمان درون زمین لذت می بریم و همیشه تلاش می کنیم به یکدیگر کمک کنیم».

- - , .

خبرگزاری بارسلونا...
ما را در سایت خبرگزاری بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی redandblue بازدید : 188 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 13:30

آبی و اناری‌هامنبع: اسپورت
مترجم: غلامحسین صبوری/ FCBarcelona.ir

مسی در شرایطی 300 مین گل خود در لالیگا را برابر خیخون به ثمر رساند که تنها 334 بار در این رقابت ها به میدان رفته است.

اتفاقی که می توانست برابر سلتا رخ دهد، مقابل خیخون اتفاق افتاد و مسی در روزی که 334 مین بازی خود برای بارسلونا در لالیگا را انجام می داد، از مرز 300 گل زده در این رقابت ها عبور کرد.


این اتفاق برابر سلتا رخ نداد، زیرا مسی در آن بازی تصمیم گرفت تا ضربه پنالتی خود را به سوارز پاس بدهد. اگرچه برابر سلتا و اندکی دیر تر از آن چه انتظار می رفت، مسی این رکورد را نیز در هم شکست.

گل اول مسی در این دیدار، گلی بود که کاملاً با استایل بازی او هم خوانی داشت و یکی از چندین گلی بود که وی این گونه برای بارسلونا وارد دروازه حریفان کرده بود. اگرچه شماره 10 بارسا، در این دیدار به همین یک گل بسنده نکرد و اندکی پس از گل تساوی خیخون، پس از دریافت پاس زیبایی از سوارز، گل دوم خود را به ثمر رساند.

مسی میانگین 0/90 گل زده در هر بازی را در لالیگا به ثبت رسانده و بیش از هر بازیکن دیگری در این رقابت ها گلزنی کرده است. گفتنی است که او در نوامبر 2014 و در پی هتریک برابر سویا، رکورد تلمو زارا را شکسته و به آقای گل تاریخ لالیگا مبدل شد.

این اعجوبه آرژانتینی در 167 بازی لالیگایی خود در نیوکمپ، 172 گل به ثمر رسانده و 129 گل دیگر خود در بالاترین سطح فوتبال اسپانیا را نیز در دیدار های خارج از خانه وارد دروازه حریفان کرده است. علاوه بر این، مسی پس از انجام اولین بازی خود برای بارسلونا برابر اسپانیول و آن هم در سن 17 سالگی، در 511 بازی در تمامی رقابت ها، 439 گل را به نام خود به ثبت رسانده است.

- - , .

خبرگزاری بارسلونا...
ما را در سایت خبرگزاری بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی redandblue بازدید : 168 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 5:50

منبع: Weloba
مترجم: رضا خانجانی / FCBarcelona.ir

لوئیز انریکه امروز به گیخون، شهر محل تولدش بازگشت و حتی به باشگاه سابق خود رحم نکرد. بارسلونا با عملکرد فوق العاده لئو مسی با نتیجه 3-1 به پیروزی رسید.

مسی

.«داشتن مسی در هر بازی امتیازی برای ما محسوب می شود».


درباره بازی

«بازی را تحت کنترل داشتیم و موقعیت های بیشتری نسبت به حریف خلق کردیم. گل سوم به ما آرامش بخشید».

صدرنشینی و اختلاف 6 امتیازی با اتلتیکو مادرید

«جایگاه خوبی در جدول داریم. دقیقا همان جایی هستیم که می خواهیم».

روز خاص

«من احساساتی نیستم. روزهای تابستان و کریمس زیاد اینجا می آیم. عصر بسیار دلپذیری بود».

یک پنالتی از دست رفته دیگر

«در این رابطه نگران نیستم».

- - , .

خبرگزاری بارسلونا...
ما را در سایت خبرگزاری بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی redandblue بازدید : 370 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 5:50

ترکیب رسمی بارسا برای دیدار عقب افتاده مقابل خیخون، از این قرار است: براوو - آدریانو، متئو، پیکه، ویدال - آردا، بوسکتس، راکیتیچ - نیمار، سوارز، مسی.

- - , .

خبرگزاری بارسلونا...
ما را در سایت خبرگزاری بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی redandblue بازدید : 184 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 2:17

سه گل فوق العاده از مسی و سوارز، کافی بود تا بارسا یک پیروزی خارج از خانه دیگر بدست آورد، و فاصله اش را در صدر جدول لالیگا با اصلی ترین حریفش به 6 امتیاز برساند!

آبی و اناری ها باید کم کم خود را برای مصاف حساس لیگ قهرمانان در برابر آرسنال آماده کنند!

ارزیابی عملکرد بازیکنان بارسا در این بازی


- - , .

خبرگزاری بارسلونا...
ما را در سایت خبرگزاری بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی redandblue بازدید : 217 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 2:17

جام حذفیمنبع: Weloba
مترجم: نسرین عظیمی / FCBarcelona.ir

کنسرتی که قرار است یک هفته قبل از روز مسابقه در نیوکمپ برگزار شود، از انجام دیدار فینال در این ورزشگاه، جلوگیری کرده است.

بروس اسپرینگستین بطور رسمی تاریخ های جدید کنسرتش (The River) را اعلام کرد. در ابتدای تور اروپایی اش در بارسلونا اقامت خواهد داشت تا در14 ماه می یعنی یک هفته قبل از فینال جام حذفی آن را اجرا کند. در هفدهم ماه او به آنوئتا خواهد رفت و سپس در بیست و یکم در سانتیاگو برنابئوی مادرید اجرا خواهد داشت.


با در نظر گرفتن اینکه فینال جام حذفی در بیست و یکم ماه می برگزار می شود، احتمال انجام این مسابقه در سه ورزشگاه وجود ندارد. در برنابئو بخاطر اجرای یک کنسرت در همان روز. در نیوکمپ و آنوئتا نیز بخاطر شرایط زمین مسابقه، که آماده برگزاری یک مسابقه فوتبال در تاریخ بیست و یکم نمی باشد.

بنابراین بهترین راه حل ممکن ورزشگاه ویسنته کالدرون است که بخاطر موقعیت و ظرفیتش می تواند میزبان مسابقه بارسلونا و سویا باشد. پس از منتفی شدن میزبانی در بزرگترین ورزشگاههای اسپانیا (نیوکمپ و برنابئو) گزینه های دیگر عبارتند از: ورزشگاه لاکارتوخا (در شهر سویل با ظرفیت 60000 نفر)، مستایا (در شهر والنسیا با ظرفیت 55000 نفر) و ویسنته کالدرون (در شهر مادرید با ظرفیت 54851 نفر).

- - , .

خبرگزاری بارسلونا...
ما را در سایت خبرگزاری بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی redandblue بازدید : 175 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 20:06

ویدئوهای بارسامنبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir

دو مربی برای هر دو باشگاه بازی کردند و گل های زیادی در مصاف های بارسا و خیخون، برای دو تیم به ثمر رساندند.

لوییز انریکه، امشب - چهارشنبه - یکی از دوستان بسیار قدیمی خود را در ال مولینون ملاقات خواهد کرد. او و سرمربی خیخون، آبلاردو، در تیم های پایه خیخون هم بازی بودند، و بعد ها هر دو در طول دوران بازیگری خود، به بارسا پیوستند.


انریکه یک فصل (1990/91) را در اسپورتینگ خیخون بازی کرد و با به ثمر رساندن 14 گل، به این تیم برای کسب سهمیه جام یوفا، کمک زیادی کرد. یکی از این گل ها، در ورزشگاه نیوکمپ و در مقابل بارسا به ثمر رسید. شش سال بعد، بارسا انریکه را به خدمت گرفت. او چه در ورزشگاه نیوکمپ، و چه در ال مولینون، گل های فراوانی به تیم سابقش زد، که در ویدئوی زیر، آن ها خواهید دید.

گل های لوییز انریکه

متاسفانه مرورگر شما، نمایش فایل‌های تصویری را پشتیبانی نمی‌کند.

دانلود ویدئو با کیفیت بالا

آبلاردو متخصص ضربات آزاد بود، و همواره در بارسا به خاطر ضربات سر بسیار خوبش، به خوبی یاد می شود. او بسیاری از این گل ها را در حالی به ثمر رساند که زوج او در خط حمله، لوییز انریکه، دوست همیشگی اش بود. آن دو بین سال های 1996 تا 2002، در کنار هم در بارسا حضور داشتند.

گل های آبلاردو

متاسفانه مرورگر شما، نمایش فایل‌های تصویری را پشتیبانی نمی‌کند.

دانلود ویدئو با کیفیت بالا

- - , .

خبرگزاری بارسلونا...
ما را در سایت خبرگزاری بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی redandblue بازدید : 196 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 20:06

نويسندگان

نظر سنجی

قهرمان این فصل چمپیونز لیگ کیست؟

خبرنامه